Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych

jak sprawdzić klucz windows 10
Jak sprawdzić klucz Windows 10
15 września 2022
płatnik brak certyfikatu kwalifikowanego
Płatnik brak certyfikatu kwalifikowanego
22 września 2022

Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych

program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych

program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych

Program Płatnik jest popularnym narzędziem zwłaszcza wśród pracowników księgowości na rozliczanie się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Jest to znane i sprawdzone rozwiązanie do elektronicznego sprawdzania i wysyłania dokumentów ubezpieczeniowych, jednak często zdarza się, iż sprawia ono problemy, wyskakują nieznane błędy. Jednym z najbardziej popularnych komunikatów jest Program płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych.

Dlaczego Płatnik nie jest w stanie rozpoznać wersji bazy danych?

Jedną z przyczyn mogących powodować problem jest błąd zgodności z bazą danych. Może on pojawić się, gdy aktualizowany był tylko sam program Płatnik. Aby zaktualizować bazę danych w najnowszej wersji programu Płatnik, należy postępować zgodnie z instrukcjami kreatora aktualizacji bazy danych:

  1. W oknie, które się pojawiło (będzie wyglądać tak jak na zamieszczonym zdjęciu) należy wcisnąć „Dalej”.
  2. W tym momencie rozpocznie się proces konwersji bazy danych oraz tworzenia kopii zapasowej.
  3. Po zakończonej procedurze zostanie wyświetlony monit. Należy kliknąć przycisk „Połącz”, by podłączyć się z świeżo przekonwertowaną bazą danych.

Przed całym procesem należy zabezpieczyć bazę danych przed usunięciem oraz zapisać hasło dostępowe, ponieważ w wypadku utraty hasła nie będzie można ponownie podłączyć się do bazy danych. Dodatkowo w przypadku pracy wielostanowiskowej należy wyłączyć program Płatnik na każdym komputerze – następnie dopiero można rozpocząć konwersję bazy danych. Sam proces konwersji postępuje automatycznie i nie wymaga nadzoru użytkownika czy technika wykonującego naprawę.

W przypadku, kiedy to program Płatnik powoduje problemy, dobrym rozwiązaniem będzie reinstalacja samego programu. Aby prawidłowo usunąć Płatnika należy:

    1. Uruchomić ”Panel Sterowania”.
    2. Przejść do zakładki „Programy”, a następnie „Odinstaluj programy”.
    3. Wybrać z listy program Płatnik.
    4. Nacisnąć „Odinstaluj”.
    5. Uruchomić ponownie komputer.
    6. Po ponownym uruchomieniu komputera należy sprawdzić, czy program został w pełni odinstalowany. Jeżeli w systemie znajdują się foldery programu Płatnik, należy je ręcznie usunąć.
    7. Teraz należy ponownie uruchomić „Panel Sterowania” i przejść do menu deinstalacji programów. Koniecznie będzie sprawdzenie czy zostały odinstalowane komponenty: WRF, WRFKL, WRFSL. Jeżeli któryś z komponentów znajduje się na liście, należy go odinstalować.
    8. Teraz należy wykonać ponownie restart komputera.

W ten sposób program Płatnik zostanie prawidłowo usunięty z systemu. Teraz wystarczy zainstalować go na nowo. Aby więcej się dowiedzieć o programie Płatnik warto sprawdzić artykuł dedykowany informacjami o tym, czym jest ten program. Dodatkowo można również sprawdzić rozwiązania najpopularniejszych błędów występujących w programie.

ZUS program Płatnik

Warto nadmienić, iż przyczyn powodujących problemy w programie płatnik jest naprawdę dużo i nie wszystkie z nich mogą mieć opisane rozwiązane w Internecie. W takim wypadku najlepiej będzie zgłosić się do profesjonalistów, którzy będą w stanie udzielić pomocy zdalnej, a w wypadku, kiedy taka pomoc okaże się niemożliwa, na miejscu rozwiążą zaistniałą awarię.