Płatnik instalacja certyfikatu kwalifikowanego
Certyfikacja i uwierzytelnianie dokumentów jest bardzo ważnym etapem procesu weryfikacji dokumentów w programie Płatnik. Jest to mechanizm zabezpieczający, który uniemożliwia podszycie się pod firmę, która wysyła dokumenty ubezpieczeniowe, dlatego niezbędne jest, aby na komputerze był zainstalowany certyfikat kwalifikowany do podpisu. Co jednak zrobić, gdy pojawiają się problemy z certyfikatem?
W pierwszej kolejności należy wiedzieć, iż w 2017 roku Płatnik odciął się od wsparcia systemów Windows XP oraz Vista, dlatego w przypadku pracy na tych systemach wysłanie dokumentów będzie niemożliwe. Należy korzystać z systemu Windows 7 lub nowszego.
Aby rozwiązać problem związanym z powyższym komunikatem, należy:
Teraz pozostaje tylko zapisać zmiany i Płatnik nie powinien pokazywać już komunikatu o błędzie. Certyfikat można również pobrać z zewnętrznego źródła, w celu wykorzystania w innym oprogramowaniu, jednak do każdego innego oprogramowania instrukcja będzie się różnić w zależności od producenta programu.
W wypadku, gdy poprzednie kroki nie pomogą, może być wymagana aktualizacja metryki programu Płatnik. Zazwyczaj jest ona aktualizowana automatycznie, jednak w wypadku, kiedy program napotyka problem z automatyczną aktualizacją, konieczne będzie:
Program w tym momencie rozpocznie proces aktualizacji. Zazwyczaj potrzebny jeszcze jest restart programu, by aktualizacja została w pełni zakończona.
W przypadkach innych problemów z certyfikatem kwalifikowanym bądź z działaniem programu Płatnik zaleca się kontakt ze specjalistami. Użytkownik może nie być w stanie samodzielnie naprawić zaistniałej awarii, a w przypadku rozliczeń dokumentów ubezpieczeniowych często wymagana jest szybka reakcja, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest pomoc zdalna, która pozwoli wykwalifikowanemu technikowi podłączyć się bezpośrednio do problematycznego stanowiska i je naprawić bez konieczności przyjazdu na miejsce zdarzenia.