PPC


Płatność za kliknięcie (ang. pay per click) to w dużym skrócie rodzaj reklamy internetowej, w której opłata jest pobierana właśnie za kliknięcię, najczęściej w link czy banner, a nie samo jego wyświetlenie. W modelu tym reklamodawca płaci reklamobiorcy ustalone wcześniej wynagrodzenie za kliknięcie, czyli właściciel danej strony może pozwolić, aby inny podmiot zamieszczał na jego witrynie swoje reklamy co oczywiście jest dla niego opłacalne. Jednak w odniesieniu do prowadzonych kampanii reklamowych mających na celu wypromowanie naszej strony internetowej istotny jest system Google AdWords, który jest właśnie szczególnym przykładem PPC.

Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie

Dlaczego AdWords jest tak szczególnym przykładem PPC? Z kilku względów, a ma to związek z tym, że obecnie wyszukiwarka Google jest najpopularniejsza i to nie, tylko w Polsce, ale i na świecie. Co za tym idzie, dzieli i rządzi na tym polu. Chcąc zwiększyć sukces w obszarze SEM (ang. Search Engine Marketin) obok prowadzonych działań pod kątem SEO warto właśnie skorzystać z kampanii reklamowych AdWords. Przyjęło się, dlatego określać terminem PPC linki sponsorowane, czyli płatne linki, które po ostatnich zmianach znajdują się na górze i na dole w wynikach wyszukiwania google. 

Co powoduje, że kampanie PPC, jak AdWords są pomocne w osiągnięciu swoich celów marketingowych? Można w tym miejscu wymienić kilka zalet tego typu reklamy, a do głównych należą:

  • szybki rezultat i elastyczność prowadzenia działań,
  • kompleksowa kontrola dostępnego budżetu na cel kampanii,
  • precyzyjne określenie grupy docelowej użytkowników do których chcemy dotrzeć z naszym przekazem,
  • efekty są możliwe do zaobserwowania zaraz po uruchomieniu kampanii,

Warto też zwrócić uwagę na to, że Google wyświetla reklamy przede wszystkim na swoich serwisach i podmiotach, do których możemy zaliczyć Gmail, YouTube czy sieć reklamową Google Display Network. W czym może być to pomocne? Dzięki temu dotrzesz do użytkowników przeglądających swoje ulubione witryny, filmy w serwisie YouTube, sprawdzających swoje konto Gmail, a którzy mogą stać się Twoimi potencjalnymi klientami. 

Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi w ramach PPC to skontaktuj się z Nami, a pomożemy Ci w przeprowadzeniu sprawnej, a nade wszysto owocnej kampanii PPC.

parallax background
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie
Płatność za kliknięciePłatność za kliknięcie