SEM


SEM ( ang. Search Engine Marketing) to najogólniej marketing w wyszukiwarkach internetowych. To szerokie pojęcie i często mylone z SEO (ang. Search Engine Optimization), które tak na prawdę składa się na działania w SEM. Ogół działań promocyjnych i reklamowych, których nadrzędnym celem jest wzrost widoczności strony internetowej w (tych organicznych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania w różnych wyszukiwarkach. Obecnie w Polsce, jak i na świecie liczy się ta od firmy Google stąd też na niej skupiają się działania związane z SEM. Aby dana strona internetowa pojawiła się w wynikach wyszukiwania, a także utrzymywała się na wysokich pozycjach na stronach wynikowych wyszukiwarek (SERPs - Search Engine Result Pages) należy prowadzić działania z zakresu pozycjonowania i optymalizacji tychże stron.

Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych

Działania marketingowe wykonywane w ramach marketingu w wyszukiwarkach, jak i samo SEM można w łatwy sposób opisać za pomocą jednego, krótkiego równania:

SEM = SEO + PPC


Gdzie SEO to działania mające na celu pozycjonowanie i optymalizację stron internetowych, zwiększające widoczność strony w wynikach naturalnych (organicznych). Z kolei PPC (ang. Pay Per Click) to działania poprawiające widoczność strony w płatnych wynikach wyszukiwania (linki sponsorowane), czyli płatne kampanie reklamowe, obecnie odnoszące się niemal wyłącznie do Google AdWords. Celem  jest oczywiście takie zareklamowanie strony, jak i zadbanie o jej atrakcyjny i oryginalny content, aby potencjalni klienci zainteresowali się nie tyle samą stroną, ale marką i produktami czy też usługami, które są przez nią oferowane.

Działania z zakresu SEM to długotrwały proces, w głównej mierze odnosi się to do SEO, gdyż nieustannie należy wykonywać zadania pozycjonerskie i starać się tak optymalizować stronę, aby w danym czasie słowa kluczowe były aktualne i odpowiadały frazom, które są najcześciej wyszukiwane przez internautów i odpowiadające prowadzonej działalności. Jedynie kampanie PPC z reguły są zamknięte w ramy czasowe ze względu na ich główne założenie, czyli błyskawiczne akcje promocyjne mające trafić do jak największej grupy docelowej w jak najkrótszym czasie oraz zaistnienie marki w świadomości klientów.

 Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi z obszaru SEM to skontaktuj się z Nami, a pomożemy Ci zrozumieć korzyści wynikające ze stosowania marketingu w wyszukiwarkach, a także dołożymy wszelkich starań abyś osiągnął sukces w tym zakresie.

parallax background
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych
Marketing w wyszukiwarkach internetowychMarketing w wyszukiwarkach internetowych