Marketing w mediach społecznościowych


Social Media Marketing, czyli po prostu forma marketingu, która wykorzystuje portale społecznościowe do prowadzenia działań reklamowych mająca na celu, jak to w przypadku innych metod e-marketingu promowanie firmy i jej działalności w sieci. To coraz popularniejsza forma marketingu internetowego, bo przecież jeżeli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. Oczywiście SMM nie samym, popularnym FB stoi. To przecież szereg innych portali, które na co dzień skupiają miliony ludzi na świecie. Należy tutaj wymienić chociażby Twitter, YouTube, Google+, Instagram czy Linkedin.

Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych

Każdy z tych serwisów jest przeznaczony do mniej lub bardziej konkretnej grupy użytkowników Internetu. Jedne skupiają internautów, którzy dzielą się krótkimi wiadomościami tekstowymi (Twitter), inne oferują możliwość zamieszczania i dzielenia się materiałami wizualnymi, w szczególności zdjęciami (Instagram, Pinterest), inne natomiast przeznaczone są dla osób poszukujących bądź też oferujących pracę, jak Linkedin czy Golenline. To wszystko świadczy o ogromnym potencjale, który można, a nawet i trzeba wykorzystać decydując się na skuteczne kampanie reklamowe.  


Popularne działania marketingowe w Sieci

Media społecznościowe poprzez swój zasięg pomagają w dotarciu nawet do tych klientów, którzy chociaż byliby zainteresowani danym produktem czy usługą, to zwyczajnie w świecie nie mieli o nim pojęcia dopóki nie został on zareklamowany w jego ulubionym serwisie. SMM to wielkie dobrodziejstwo, ale także należy uważać aby nie porwać się z motyką na słońce. Należy odpowiednio dobrać konkretny portal/portale, aby trafić ze swoją ofertą do najbardziej zainteresowanych klientów. Przecież nie każdy użytkownik Facebooka czy Twittera będzie zainteresowany zakupem profesjonalnego gadżetu elektronicznego, ale jeżeli skupimy swoje działania na atrakcyjnym prezentowaniu sprzedawanych urządzeń na YouTube, osobom które interesują się tego typu  przedmiotami z pewnością odniesiemy większy sukces. Oczywiście samo założenie konta na danym serwisie nie wystarczy, należy przede wszystkim zaangażować się w stały kontakt ze swoimi klientami, osobami śledzącymi Nasz profil na bieżąco. Należy prowadzić konwersacje z użytkownikami, regularnie umieszczać ciekawe informacje o Naszej działalności czy nowym produkcie, a także co nie mniej istotne przyjmować odpowiedzialnie krytyczne komentarze i starać się zawsze wyjaśniać nieprzyjemne sytuacje, jeżeli wina leży po Naszej stronie. 

Na czym właściwie polegają działania w ramach Social Media Marketingu? W dużej mierze opierają się one na strategii marketingu wirusowego. Dobrze napisany post nie dość, że trafia ze swoim przekazem do zainteresowanych to jeszcze rozprzestrzenia się w błyskawiczny sposób poprzez polecenia innych użytkowników (tzw. like). Powoduje to także duże zaangażowanie wobec marki czy produktu ze strony klientów, którzy swoimi pozytywnymi komentarzami zachęcają do zakupy czy skorzystania z oferty firmy innych internautów, bo przecież tysiące zadowolonych użytkowników nie mogą się mylić. To przede wszystkim popularna i w głównej mierze całkowicie darmowa forma marketingu internetowego.

Jesteś zainteresowany działaniami e-marketingowymi z zakresu marketingu w mediach społecznościowych to skontaktuj się z Nami, a pomożemy Ci z doborem odpowiedniego serwisu i zdobyciu rozpoznawalności oraz popularności twojej marki wśród jego użytkowników.

 

parallax background
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych
Marketing w mediach społecznościowychMarketing w mediach społecznościowych