Content marketing


Content marketing, innymi słowy marketing treści to nic innego jak strategia marketingowa, która ma na celu za pomocą atrakcyjnej i co ważniejsze użytecznej treści trafić do ściśle określonej grupy docelowej klientów. Oczywiście publikowane treści są przeznaczone dla wszystkich internautów, jednak kładziony jest tutaj nacisk na zainteresowanie informacją konkretnych użytkowników. To co wyróżnia marketing treści od tych bardziej tradycyjnych form marketingu to skupienie się na utrzymywaniu długotrwałych relacji pomiędzy firmą, a jej klientami. Ważna jest interakcja i obustronne zaangażowanie we współpracę i promowanie ‘dobrego’ contentu.

Marketing treściMarketing treści
Marketing treściMarketing treści
Marketing treściMarketing treści
Marketing treściMarketing treści

Czym tak właściwie jest content marketing? Tak naprawdę są to wszelkiej maści treści jakie można zamieszczać i udostępniać w Internecie. Mogą to być zarówno artykuły na stronach internetowych, jak i video czy podcasty. Z kolei ich głównym założeniem jest dostarczenie internaucie pożądanych, a także wiarygodnych informacji, które mogą być związane z daną tematyką czy branżą, w której dana firma prowadzi swoją działalność. Co za tym idzie, zarówno firma, jak i przyszły klient odnoszą korzyści. W celu osiągnięcia celów marketingowych w ramach marketingu treści można wykorzystać jego różne formy, gdzie do najpopularniejszych można zaliczyć:

  • Video,
  • Infografiki,
  • Webinary,
  • Blogi firmowe,
  • Inne rodzaje tekstów, jak: poradniki, recenzje czy też wywiady,

To co jest ważne podczas tworzenia kampanii reklamowej opartej na marketingu treści to kanały komunikacyjne. Odpowiednia treść pod kątem konkretnego odbiorcy jest oczywiście priorytetem, jednak dobór odpowiedniego kanału, który będzie służył do komunikacji z klientem też jest niebywale istotny. Przecież nie każdy użytkownik Facebooka czy Twittera poszukuje informacji na temat firm i produktów jakie go interesują właśnie na tych portalach społecznościowych. Należy, więc wybrać taki, który będzie dla odbiorcy wiarygodnym źródłem informacji przez co treści tam zamieszczane będą dla niego zaufane, a co za tym idzie chętniej czytane oraz polecane.

Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi z obszaru content marketingu to skontaktuj się z naszymi ekspertami, a z pewnością dotrzesz z oryginalną treścią do potencjalnych klientów.

parallax background
Marketing treściMarketing treści
Marketing treściMarketing treści
Marketing treściMarketing treści
Marketing treściMarketing treści