Marketing przychodzący


Marketing przychodzący (ang. Inbound marketing) to forma marketingu internetowego, która jest zupełną przeciwnością tradycyjnej metody reklamowej, na którą składają się nachalne jej formy, jak spoty reklamowe,  bilbordy, pop-up’y czy też banery. Założeniem, ale co ważniejsze ogromną zaletą tej formy marketingu jest to, aby sami klienci zainteresowani danym tematem, towarem czy usługą znaleźli to czego tak naprawdę szukają i nie byli zmuszani do skorzystania z ofert sztucznie narzuconych ‘odgórnie’. Ideą jest zaangażowanie klientów w działania marketingowe w taki sposób, aby byli w stanie wyrobić sobie zdanie na temat danej firmy posiłkując się opiniami innych lojalnych i zadowolonych interesantów, a w późniejszym czasie nowi klienci należeli do tej grupy. 

call-answercall-answer
atat
envelopeenvelope
commentscomments

Jaki właściwie jest cel stosowania tej metody, jeśli klientowi nie przedstawi się swojej oferty, tylko sam będzie musiał Nas znaleźć? Przede wszystkim długotrwała relacja firmy z klientem, bo jeśli po długich poszukiwania znajdzie w Naszej firmie to czego szukał to będzie też i często powracał, kupując kolejne Nasze produkty czy korzystał z Naszych usług. To co też nie mniej istotne będzie wzbudzał u innych internautów zainteresowanie marką poprzez jej rekomendację za pomocą szeregu kanałów marketingowych, jak:

  • Media społecznościowe,
  • Blogi branżowe,
  • Fora dyskusyjne,
  • Content marketing, treści w formie  artykułów, e-book’ów, podcastów itp.

Te właśnie techniki i kanały komunikacyjne są wykorzystywane do osiągnięcia celów biznesowych jakie możemy wdrożyć w ramach marketingu przychodzącego. Ma ona na celu przyciągnięcie bardzo sprecyzowanej grupy docelowych odbiorców, zbudowanie świadomości marki z lojalnymi klientami, a także zawarcie z nimi trwałej relacji, co z kolei przełoży się na zwiększenie zysków.

Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi z obszaru inbound marketing to skontaktuj się z naszymi ekspertami, a pomożemy Ci dotrzeć do twoich klientów w mniej nachalny i przystępniejszy sposób.

parallax background
call-answercall-answer
atat
envelopeenvelope
commentscomments