Marketing mobilny


Marketing mobilny to forma marketingowa wykonywana za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W świecie, w którym smartfonów i innych urządzeń mobilnych przybywa w zastraszającym tempie oraz chętnych na wykonywanie coraz większej ilości zadań przy wykorzystaniu tychże urządzeń, marketing mobilny nabiera coraz większego znaczenia.  Internauci coraz częściej wykonują przelewy, sprawdzają pocztę, dokonują zakupów online czy po prostu komunikują się z innymi ludźmi właśnie przy wykorzystaniu mobilnych gadżetów. Chociaż ta forma marketingu jest obecna już od jakiegoś czasu to w dalszym ciągu drzemie w nim niewykorzystany potencjał.

Marketing mobilnyMarketing mobilny
Marketing mobilnyMarketing mobilny
Marketing mobilnyMarketing mobilny
Marketing mobilnyMarketing mobilny

Chociaż SMS'y są dostępne już od ponad 20 lat i wydawać by się mogło, że są już archaicznym tworem to w dalszym ciągu są powszechnie stosowane i to właśnie te krótkie wiadomości tekstowe przyczyniły się do upowszechnienia marketingu mobilnego. Mogłoby się wydawać, że w dobie smartfonów nikt nie czyta sms’ów, jednak prawie 90% użytkowników odbiera te wiadomości zaraz po ich otrzymaniu co w przypadku e-maili  jest raczej wynikiem nie do osiągnięcia. Kampanie SMS to pierwsza, ale także w dalszym ciągu stosowana metoda marketingu mobilnego ze względu na ogromny zasięg działania i błyskawiczne dotarcie do zainteresowanych klientów.

Z uwagi na to, że użytkownicy Internetu coraz częściej korzystają ze swoich urządzeń mobilnych do celów jakie zostały już wymienione wcześniej i zazwyczaj mają je cały czas przy sobie łatwiej jest nieraz dotrzeć ze swoją ofertą i samymi reklamami koncentrując się na działaniach w ramach marketingu mobilnego. Oprócz kampanii SMS należy także przytoczyć inne formy i narzędzia powszechnie już stosowane na tym polu. Do najważniejszych należy zaliczyć:

  • Kampanie MMS i VMS – wiadomości zawierające grafikę, muzykę czy nawet film (MMS) czy też wiadomość głosową (VMS),
  • Kody 2D, czyli powszechnie określane kody QR,
  • Videostreaming,
  • Portale mobilne (Twitter, Facebook, Instagram),
  • Aplikacje mobilne – każdy szanujący się producent czy usługodawca udostępnia swoim klientom dedykowane aplikacje.
  • Strona mobilna – obecnie standardem jest projektowanie stron responsywnych, czyli takich dostosowujących się do ekranu użytkownika (czy to monitora, tabletu czy też smartfona).

Powyższe narzędzia umożliwiają na znalezienie potencjalnych klientów, a co ważniejsze umacnianie z Nimi długotrwałej współpracy w szybki i wygodny sposób. Coraz więcej osób poszukuje informacji właśnie na urządzeniach mobilnych, to dlaczego by tego nie wykorzystać? Wiele firm udostępnia swoim klientom użyteczne aplikacje, które oprócz podstawowych funkcji udostępniają te dodatkowe, które powodują że dana aplikacja staje się bardziej funkcjonalna oraz częściej polecana przez użytkowników. Co z kolei przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki, a co także się z tym wiąże zysków ze sprzedaży swoich produktów czy świadczonych usług.

Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi w ramach marketingu mobilnego to skontaktuj się z Nami, a pomożemy Ci zyskać. 

parallax background
Marketing mobilnyMarketing mobilny
Marketing mobilnyMarketing mobilny
Marketing mobilnyMarketing mobilny
Marketing mobilnyMarketing mobilny