Marketing efektywnościowy


Marketing efektywnościowy (ang. Performance marketing)  to forma marketingu internetowego, której celem jest takie przedstawienie reklamowanych treści, aby zainteresowany odbiorca wykonał konkretną czynność. Takimi akcjami wykonywanymi przez użytkowników mogą być np. wejście na stronę, zarejestrowanie się w witrynie czy też wypełnienie danego formularza. W założeniu reklamodawca nie płaci za każde odwiedzenie strony, ale za konkretne wcześniej ustalone akcje wykonane przez internautów. Pozwala to na określenie w prosty sposób budżetu jaki należy przeznaczyć na reklamę. Marketing efektywnościowy jest prowadzony przy wykorzystaniu powszechnie stosowanych narzędzi i technik reklamowych, czyli m.in. reklamy display, social media marketing czy e-mail marketing.

Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy

To na czym to właściwie polega? Jak już to zostało wcześniej wspomniane, opłata pobierana jest wyłącznie w momencie wykonania określonej akcji, która została ustalona zgodnie z modelem rozliczeń. Tychże modeli w ramach marketingu efektywnościowego możemy wyróżnić kilka, a do najpopularniejszych należą:

  • CPA (Cost Per Action) - naliczanie kosztów za wykonywanie konkretnych akcji np. wysłanie zapytania o ofertę
  • CPC (Cost Per Click) - to reklama, w której główną rolą jest płatność za kliknięcie, np. w link reklamowy czy banner.
  • CPL (Cost Per Lead) - koszt za namówienie, czyli wykonanie przez rejestracji w serwisie lub zapisanie się do newslettera.
  • CPO (Cost Per Order) - to płatność, która naliczana jest w przypadku złożenia zamówienia.
  • CPS (Cost Per Sale) - to reklamy internetowe, gdzie naliczanie określonej kwoty (prowizji) za dokonanie przez internautę zakupów w serwisie internetowym reklamodawcy i następuje po kliknięciu w tą reklamę.

Skuteczność takiej kampanii reklamowej kożystającej z zalet marketingu efektywnościowego można monitorować na bieżąco, a opłata ponoszona jest w momencie, gdy reklama spełni swoje założenia np. zostanie zakupiony produkt w sklepie internetowym bądź nowy użytkownik zapiszę się do newslettera. Pozwala to w prosty i przejrzysty sposób zarządzać budżetem określonym na reklamę.

Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi z zakresu marketingu efektywnościowego to skontaktuj się z naszymi ekspertami, a nie będziesz się musiał obawiać, że koszty jakie przeznaczysz na reklamę przekroczą twoje możliwości finansowe.

parallax background
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy
Marketing efektywnościowyMarketing efektywnościowy