E-mail marketing


E-mail marketing to zarazem popularna, ale i bardzo skuteczna forma e-marketingowa. Na to z kolei składa się wiele czynników. Przede wszystkim koszty kampanii e-mailowych są niewielkie, a dodatkowo wszystkie działania z tym związane można zautomatyzować. Jest to jedna z form marketingu bezpośredniego skierowana do konkretnej grupy klientów i działa w koncepcji permission marketingu, gdzie treści wiadomości trafiają do odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę. Należy zwrócić uwagę, że e-mail marketing to nie tylko reklamy mailowe. Na to składają się też inne metody, które jak w każdej formie marketingu internetowego mają zwiększyć rozpoznawalność marki, a co za tym idzie zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą.  

E-mail marketingE-mail marketing
E-mail marketingE-mail marketing
E-mail marketingE-mail marketing
E-mail marketingE-mail marketing

Działania prowadzone w ramach e-mail marketingu w głównej mierze zmierzają do budowy lojalności konsumenckiej, tworzenia stałych relacji z klientami, ale także formowania dobrego wizerunku firmy, jako profesjonalnego i kompetentnego partnera biznesowego. Ważna jest analiza potencjalnych klientów, aby stworzyć bazy adresów e-mail internautów najbardziej zainteresowanych Naszymi produktami czy usługami. W osiągnięciu tych celów pomocne są newslettery i subskrypcje, które tak na prawdę są podstawą tej formy marketingowej. Newsletter to tak na prawdę najefektywniejszy sposób budowania bazy adresów e-mail. Należy skupić się nie tyle na jak największej liczbie wysyłanych wiadomości, ale ich treści, aby zachęciły odbiorców do ich przeczytania już od pierwszej wizyty na naszej stronie. 


Przy prowadzeniu kampanii e-mailowych warto zwrócić uwagę na wskaźniki, które tak na prawdę zobrazują czy Nasze działania przynoszą określone wyniki i czy dalsze ich prowadzenie jest po prostu zyskowne. Najważniejsze parametry to:

  • OR (ang. Open rate) - jest to procent otwartych wiadomości do wszystkich wysłanych (niezależnie czy dotarły one do odbiorcy czy też nie),
  • CTR (ang. click-through rate) - wskaźnik klikalności, daje informacje na temat procentowej ilości wiadomości, w których zostały otwarte zawartości,
  • Odbicia - to liczba maili, które z różnych powodów nie dotarły do odbiorców.

Jak często wysyłać wiadomości swoim klientom, aby nie narzucać się, ale z drugiej strony, aby nie poczuli się, że o Nich zapomnieliśmy? Nie ma oczywiście na to recepty, w głównej mierze wiąże się to z badaniem wyników w trakcie trwania kampanii newsletter'owych. Już od pierwszej wizyty odbiorca, który zainteresował się naszą ofertą powinien dostać możliwość łatwego zapisania się do newslettera, w miarę możliwości z każdej podstrony czy szczególnie podczas zakupu towaru. Taki subskrybent tym chętniej zapisze się, gdy forma i treść samej wiadomości będzie atrakcyjna i zachęcająca do pozostania z naszą marką na dłużej. Każde kolejne wiadomości promocyjne czy udostępniające lojalnym klientom bonusy i rabaty na zakupy w naszym sklepie będą wzbudzać w nim zaufanie do Nas, a to że jest powiadamiany o każdej takiej akcji będzie miało znaczenie w długotrwałej relacji. Ma to oczywiście znaczenie w długofalowych działaniach marketingowych, gdyż zadowoleni subskrybenci będą zachęcać innych do skorzystania z Naszych usług. 

 

Jesteś zainteresowany działaniami e-marketingowymi z zakresu e-mail marketingu to zgłoś się do Nas, a pomożemy Ci w przeprowadzeniu sprawnej i efektywnej kampanii e-mailowej.

parallax background
E-mail marketingE-mail marketing
E-mail marketingE-mail marketing
E-mail marketingE-mail marketing
E-mail marketingE-mail marketing