Blog marketing
Blog to nic innego jak, tylko strona internetowa, która składa się z odrębnych i zazwyczaj ułożonych w chronologicznym porządku wpisów. Blog to innymi słowy dziennik sieciowy, który zazwyczaj prowadzony jest przez internautów, którzy chcą podzielić się swoimi pasjami czy pomysłami, ale i nie tylko, z innymi użytkownikami Internetu. To co odróżnia blog od innych witryn internetowych to przede wszystkim personalny charakter tekstów. Bardzo często przyjmują one formę osobistych dzienników, gdzie autorzy tychże blogów dzielą się swoimi opiniami i przemyśleniami pisząc na dany temat. Pozwalają także na tagowanie wpisów w celu ułatwienia znalezienia konkretnych informacji czy komentowania notatek przez czytelników. Blogi podobne są w tym do portali społecznościwych, jednak można powiedzieć, że są bardziej formalną i mniej bezpośrednią formą komunikacji z użytkownikami.
Jak to się jednak ma w odniesieniu do marketingu internetowego? Blogi to także dobre formy przekazu wiedzy, a także docierania do konkretnych użytkowników w Internecie. Popularne blogi są dla wielu internautów zaufanymi i sprawdzonymi kopalniami wiedzy z danej dziedziny w porównaniu do wpisów na forach czy portalach społecznościowych. Stąd też wiele działań marketingowych można wesprzeć wykorzystując zalety blogów. Bardzo często autorzy blogów piszący o danej tematyce łączą swoje siły, nawiązując kontakty, a wymiana przemyśleń i opinii niejednokrotnie sprzyja rozwojowi danej dziedziny wiedzy, ponieważ często pisane są przez ekspertów.
- blog - najbardziej pospolity, w którym dominuje tekst,
- wideoblog (vlog) - gdzie główną treścią są materiały wideo,
- audioblog - nazywane też podcastami, gdzie treściami są pliki audio,
- fotoblog - w tym przypadku fotografie stanowią istotny środek przekazu,
Chociaż zostało na wstępie powiedziane, że blogi są osobistą formą przekazu informacji to obecnie są także wykorzystywane do dzielenia się wiadomościami ze swoimi klientami przez firmy, które chcą nawiązywać relacje poprzez kanał komunikacyjny, który dla wielu jest uważany za wiarygodny i profesjonalny. Warto, więc wziąć to pod uwagę w Swoich działaniach promocyjnych i marketingowych. Przemyślane i dobrze pisane blogi firmowe, które mogą przybrać różne formy (blog, vlog, fotoblog) są idealnym narzędziem do zbudowania wizerunku firmy w Internecie i zaistnienia w oczach potencjanych klientów. Pozwala nie tylko zaznajomić klientów z Twoją ofertą, ale co równie ważne wzbudzić w nich zaufanie i przywiązanie do marki. Może też służyć, jako kanał informacyjny o nowo wprodzawanych produktach, chociaż w tym zakresie lepiej sprawdzają się serwisy społecznościowe. Ogrom możliwości drzemiących w blogach nie pozwala jednak na zignorowanie tej metody e-marketingu na drodze działań mających na celu wzrostu świadomości i rozpoznawalności marki wśród przyszłych klientów.
Jesteś zainteresowany działaniami marketingowymi w obszarze blog marketingu to skontaktuj się z nami, a zajmiemy się wszystkim od założenia, po prowadzenie i aktualizowanie twojego bloga według wytycznych.