jak zresetować laptopa
Jak zresetować laptopa?
26 sierpnia 2022
jak zrobić zrzut ekranu
Jak zrobić zrzut ekranu – poradnik dla komputerów stacjonarnych, laptopów i komórek
31 sierpnia 2022

Kiedy potrzebna jest pomoc informatyka?

Kiedy potrzebna jest pomoc informatyka

Kiedy potrzebna jest pomoc informatyka

Postęp technologiczny pozwolił na usprawnienie znaczącej większości zawodów. Inżynierowie korzystają z programów do projektowania konstrukcji, księgowi mają ułatwiony dostęp do najnowszych aktów prawnych, państwo pozwalające zapłacić podatki przez Internet czy choćby kasjerzy, którym kasa nadrukowuje produkty i wylicza cenę. Wszystkie te i inny systemy opierają się o komputery, a co za tym idzie, o informatykę. W momencie, gdy przestaną one działać niezbędna jest pomoc informatyka, by rozwiązać problem.

Pomoc informatyka online

Obecnie, aby zasięgnąć pomocy informatyka, nie trzeba się fizycznie zgłaszać do serwisanta. Technik jest w stanie podłączyć się przez internet do problematycznego komputera i rozwiązać problem bez konieczności pracowania bezpośrednio przy nim. Więcej o zadaniach oraz formie działania pomocy informatycznej można się dowiedzieć z dedykowanego temu tematowi artykułu.

Pomoc zdalna obejmuje szereg usterek, które można naprawić, jak np. problemy z oprogramowaniem czy usuwaniem wirusów komputerowych. Wystarczy najpierw skontaktować się z firmą oferującą takie usługi i postępować według instrukcji podanych czy to w artykule bazy wiedzy, czy bezpośrednio przez technika. Najważniejszą czynnością będzie pobranie programu do pomocy zdalnej, który umożliwi informatykowi podłączenie się do problematycznego komputera.

Pomoc informatyka 24h

Niestety bywają również przypadki, w których pomoc informatyka będzie musiała zakończyć się oddaniem komputera do serwisu bądź przyjazdem technika do miejsca, w którym nastąpiła awaria. Dzieje się tak między innymi w przypadkach awarii zasilania bądź problemów sprzętowych. Jeżeli to jednorazowy wypadek, wystarczy zadzwonić do profesjonalistów, jednak w przypadku częstszych awarii zalecane jest podpisanie umowy na stałą pomoc informatyczną lub utworzenie działu helpdesku. Gdy awaria przydarzy się o nietypowej porze, na przykład w nocy bądź w dzień wolny od pracy (dotyczy to głównie jednostek serwerowych, które pracują bez przerw), wtedy warto rozważyć zasięgnięcie pomocy pogotowia komputerowego. Pogotowie komputerowe reaguje niezależnie od pory dnia czy roku, co sprawdza się w momencie, gdy zwykłe firmy informatyczne zakończyły już swoje godziny pracy.

Pomoc informatyka stacjonarnie

Niezależnie od tego, czy problem można rozwiązać stacjonarnie, czy zdalnie – warto jest mieć zaplecze informatyczne. Pomoc informatyka może okazać się nieoceniona w wypadku awarii w firmie, a zapewnione poczucie bezpieczeństwa jest warte kosztów, które trzeba ponieść, by uzyskać pomoc – niezależnie od tego czy korzysta się z usług freelancerów, helpdesku, pogotowia komputerowego czy outsourcingu usług informatycznych.