pogotowie komputerowe
Helpdesk jest bardzo pomocnym i nieocenionym rozwiązaniem zarówno dla małych firm, których nie stać na własny oddział informatyczny, jak i dużych korporacji pragnących odciążyć swoich pracowników IT. Jednak pomimo swoich zalet, helpdesk może być niewystarczającym rozwiązaniem dla bardziej wymagających. Wtedy odpowiednim wyborem staje się pogotowie komputerowe. Czym jest i jak działa pogotowie komputerowe?
By lepiej zrozumieć różnice między pogotowiem komputerowym, a helpdeskiem, warto wpierw zapoznać się z poprzednim artykułem. Skrótowo – helpdesk jest to forma wsparcia technicznego, która pracuje w określonych godzinach i rozwiązuje podstawowe problemy informatyczne. Pogotowie komputerowe jest bardziej rozwiniętą formą helpdesku – z reguły jest ono dostępne całodobowo i podejmuje się wszelkiego rodzaju napraw. Dodatkowo poza obsługiwaniem stałych klientów pogotowie komputerowe może przyjmować nagłe jednorazowe przypadki, podczas gdy dla stanowiska helpdesk podpisuje się zazwyczaj dedykowaną umowę, a firmy mają przydzielone swoich specjalistów, którzy się nimi opiekują.
Do zalet tego rozwiązania można zakwalifikować:
Natomiast niewątpliwą wadą będzie wyższa cena dla klienta korzystającego z takich usług w porównaniu do rozwiązań typu helpdesk.
Pogotowie informatyczne tak samo jak helpdesk zajmuje się różnymi dziedzinami informatyki, jednak w przypadku tego pierwszego zakres usług jest szerszy, a czas reakcji szybszy. Pogotowie komputerowe może zajmować się takimi rzeczami jak:
Oczywiście w zależności od firmy i jej doświadczenia, zakres usług, ich cena oraz czas wykonania u poszczególnych firm oferujących pogotowie informatyczne może się różnić. Warto mieć też na uwadze, iż nie wszystkie firmy będą chętne podjąć się pewnych zadań. W przypadku konieczności skorzystania z usług pogotowia komputerowego warto skontaktować się z profesjonalistami.